Followers

Thursday, 15 December 2011

salam semua...mlm yang sunyi dan sepi

ari ni kiter nk kongsi cikit gn korg semua...9/12/2011 adalah tarikh aku berakhirnye pratikal..mse last pratikal tu hati ni berat sngt nk tinggal kan bilik yg selalu kitorg duduk tu tapi nk wat mcm mne..dh nasib kan...

pada tarikh tu juga aku n keluarga aku gerak blik ke selangor untuk menghadiri majlis perkhwinan sepupu aku...korg nk thu brape umur sepupu aku tu..sbye gn aku..19..erm nk wat mcm mne jodoh diorg dh smpai kan tapi yg aku ni bila lah lgi..hihihi

hihihi gatal nyer aku nk kawin..hahaha...

Monday, 5 December 2011

ari ni dan semalam..

ari ni aku nk kongsi kan cikit gan korg semua ttg ape yg terbuku di dalam hati aku ni...aku seorang anak bongsu daripada 6 adik beradik...aku rase ari ni sedih sngt..nape korg nk thu...aku pun x thu...mak aku ckp aku kne mengalah gn akk2 aku..x kan lah di sbb kan aku anak bongsu aku kne mngalah...aku dh bnyk mngalah gn akk2 akU...

aku x ksah ape org nk ckp ttg aku...aku mmg degil,tapi sedegil-degil aku ini aku sngp mngalah dgn akk aku..aku ingt lagi kata2 mak aku...mase tu aku nk gune duit.lps tu mak aku kter akk aku nk gune duit tu..aku ckp gn mak aku,x ape lah..walaupun aku perlukan duit...

mse bljr duit aku btl2 tinggal 2ringgit aku suh akk aku antr...dia kater pinjam lah kt kawan aku dlu...aku sbnrnyer x nk susahkan kawan aku...aku kter x per..aku sngp menahan lapar semata untuk simpan duit 2ringgit tu...aku ikat perut aku..tapi akk2 aku mak aku x pernh thu...mse akk aku bljr dia x ad duit mak aku n abg aku sngp antar duit...kat akk aku..tapi mse aku beljr pula..x ad...knp..

aku thu aku x sepandai akk aku ini..aku thu...aku sngp korban kan nyawa aku untuk akk aku..aku x nk kehilangan adik beradik aku...

bkn niat aku nk tengking akk aku...tapi emosi mnguasai diri..tapi bila dia wat aku mcm u..aku ckp gn mak aku..mak aku ckp ala biasa lah tu akk kau...phm sudh..
tapi bila aku... lain pula jdi nyer..

knpe mak...???
org ni sape mak bg mak...

Saturday, 3 December 2011

anak kahwin mak kandung sendri../ mak kahwin anak kandung sendri..

salam semua...
ha ari ni aku nk kongsi sedikit cerita gn korg semua..aku bru lepas tgk satu video kt fb aku tadi..video tu mengesah kan ttg seorg anak berkahwin dgn mak kandung nyer sendri..
ape pndpat korg lah kan ttg artikel ni...sngup kan mak dia tu nk kahwin gn anak sendri..
dlm video tu aku mendapat point yg blh dikatakan blh membuat korg semua geram iaitu
1. mak dia yg pakse anak nyer
2. keinginan mak dia sbb nk lupekan arwah suami nyer..

patut ke ha mak dia wat mcm tu...

korg renung2kan lah ea...

Friday, 2 December 2011


salam semua ..ari ni aku nk ciy

Saturday, 19 November 2011

salam semua...mlm yang sunyi dan sepi

ari ni aku nk kongsi ckit...smbil2 aku layan lagu ezad ni percintaan ini aku nk kongsi gn korg mlm ni..ari ni aku rase sunyi sngt..sbb seseorg itu x msj aku..sunyi rase nyer...

bila aku msj tdi dia kter dia bz..ermm x ape lah aku phm..tapi aku sunyi jew tnpa dia..klu mcm ni dia msj..x ad lah aku sunyi..ni xad pula..ermm....nk wat mcm mne ni lah lumrah hidup org yg sedang bercouple..ermmm

Friday, 18 November 2011

GeMbIrA DiHaTi..


salam semua..mlm ni saya..nk kongsi cikit ni pasal hati ni lah..bak kter org cinta berputik kembali..pada tarikh 18.11.2011 ni aku telah mendapat seseorang blh aku sayang sepenuh hati aku ni...sblm ni aku pernh mempunyai hubungn dgn dia..tapi hgn kitorg ni x bertahan dgn lama..raya aidilfitri yg ke 3 x salah aku..aku telah putus gn dia..lama juga lah aku x berteman,,,

dan sekarang aku sudah bertman dgn org yang sama...dia mrupakan seorang lelaki yg baik..kdg2 kuat merajuk juga lah...hahaha..adat lah kan..sblm aku terima dia blik..aku was2 juga..aku terus tanya pendapat kawan aku iaitu SiGaDiS TeMbAm..aku tanya pndapat dia mcm mne..so dia bg jawapan yg brnas..dia mnyuruh aku terima lelaki itu tetapi dgn bersyarat..dan aku pun mengikut kata2 nyer dn mmbri syarat kepada nyer..tapikan seblm aku bg syarat,dialelaki tu dh ckp dlu..dia jnji dia x kn buat aku kecewa lagi dgn ape yg telah buat kt aku sblm..

dan aku pun terus terima dia untuk mnjadi seseorang yang pntg dlm hidup aku..dan sekarang wat mase ni aku bhgia dgn dia...bahagia sngt2..alhmdulillh aku hrp hubgn kitorg ni kekal..amin..



salam semua..ari ni kiter nk kongsi cikit ni..gmbr ni mngambar kan ttntg seorg yang sunyi tanpa kehadiran seseorang...sblm khdrn seseorng yg bermkne itu ia sering menghadapi pelbagai masalah..dugaan n cabaran..dia pernh putus asa dan tidak mhu bgn kmbali untuk teruskan usaha dia sebagai seorg wanita yg kuat..

dgn sokongan daripada kawan2 dan ibu bbapa beliau..dia bangkin kembalidan terus kan hidup demi perjuangan dia..dia x nk di sebabkan seseorg itu dia terus down(jatuh)..dia x nk bgitu..

da n sekarang dia mnjadi diri sendri dan menjadi wanita yg gagah demi membngn kan semngt dia yg selama ini telah padam..


Tuesday, 15 November 2011

kolej..


ha gambar yang kat atas ni adalah gmbr kolej aku...kat sini lah aku belajar..n aku smbg slpas abis spm..seronok juga lah belajar kat sini...mcm2 gelagat aku jumpe kat kolej ni..perangai pun ada yg pelik2...hihihi...

selalu nyer mase aku sekolah dulu sblm masuk kolej ni..blik sekolah dalam kul 2 lbh..tapi skrg dah lain...skrg aku dah tahap mcm mahasiswi..huhuhu...kadang2 kelas ad sampai kul 11..x pun paling penuh sampai kul 5 ptg..ooo..pnt gila lah..

tapi nasib baik lah umh yg kitorg duduk tu x jauh..just dpn kolej jew...
aku sambg bljr kat sini aku mempunyai ramai kawan daripada tempat yg berbeza..ad yg datang dari melaka.klang,petaling jaya..mcm2 lah..best tau dapat kawan yg ramai ni..hihih

setakat ni jelah aku tulis...nnti aku tulis lagi...

Assalammualaikuum...

boring tahap gaban


ermm...ape lah nasib aku ni....ari ni adalah tarikh yg paling boring buat aku gn mmber aku sorg...bnyk kali dah on9 ha..tetap boring gak...

x thu nk wat apo dah...nk wat keje..keje x ad....ermmm...boring nyer........grrrrrrrrr..........ngantuk pun ado ha..nak wat mcm mne dh keje kan..boring pun kne terima gak...


Monday, 14 November 2011

http://2.bp.blogspot.com/-cSGfqn1pN_M/TqPzDdGxXOI/AAAAAAAABI0/Y92kuuovxzs/s1600/assalamualaikum.png

Sunday, 13 November 2011

salam semua...



ha..ari ni aku nk kongsi kan sikit..tentang keluarga aku...gmbr ni adalah gambar keluarga aku di mana ni semua adik beradik aku...ni baru sikit...sbnrnyer keluarga kitorg ni besar lah juga..ha ni lagi satu gmbar ha ni lah keluarga aku termasuk abg ipar aku,anak buah,dan akk ipar aku..huhuhu...

besar x keluarga aku...besar kan...badan pun besar2..hahahaha...

kalau nk thu serba sedikit lagi ttg keluarga aku..nnti aku update lagi..daaaaa....

Assalamualaikum..Selamat Pagi..Good Morning

salam semua..ari ni aku nk cerita ckit n nak kongsi kan dgn korg...korg nk thu ari ni adalah ari aku belajar memandu yg ke 4...takut pun ada..ari tu bawa sampai kne marah aku dgn acik yg ajar aku tu..aku ni jenis yang takut nk tekan minyak ye..hihihi...nk wat mcm mne dah penakut..so ari ni aku nk wat btl2 x nk takut2..aku kne dpt kan lesen aku secepat mungkin...

korg doakan aku ea..

Thursday, 10 November 2011

lawa tak..


ini adalah akk aku..huhuhu..x sama kan muka dia gn aku..huhu..ni akk ak no lima..ni gmbar dia masa sblm nk g nikah ni..tarikh dia nikah adalah tarikh lahir dia...sweet giler..

mase ni aku tgh wat apo tah ni..luper lah...ni lah akk aku yg aku sayang..tapi sayang aku kt dia aku x tunjuk..aku selalu kena mrh.beletir gn dia...sbb nyer aku suka..hohoho...

x lah sbnr nyer aku saje jew wat dia mrh...bkn apo..adat lah kan akk gn adik...sbnrnyer adik beradik aku ni ramai..5 pompuan 1 jew lelaki.....so sekarg yg dah kawin 5 org..tinggal lah den yg blm kawin lagi..

entah bilo lak den nak kawin..huhuhu...



ha yang bawah ni pula adalah gambar pelamin akk aku...mase ni org dah sebok2 dah...pelamon ni siap ari khamis...lawa x...kalau korg nk pelamin mcm ni...blh..cari wit bnyk2..huhuhu...x ad lah..gurau jew...blh...bak kte pepatah melayu "hendak seribu daya tak hendak seribu dalih.."..huhuhu...

11.11.11

salam semua..disini aku nk kongsi kan cikit tentang tarikh di atas ni..aku pelik lah...kt FB pun disebut2 fgn tarikh..ape keistimewaan nyer...bg aku lah..tarikh ni biase..lagi satu ia 111111..jatuh pada ari jumaat..n lagi satu ad sorg baby yg lahir no sirinyer 111111...aku tgk kt FB aku lah tdi..

aku pun pelik lah..so untuk aku nk kan kepastian aku nk korg bg thu aku cikit...ape mkne no
11.11.2011..ni....
bg aku biase...

dan disini aku ingin kongsikan cikit..pada tarikh ni juga pada jam 7.52 pagi tadi sebelum aku g keje..aku mendapat maklumat ad kematian di tempat aku tinggal..tapi bkn berdekatan dgn umh aku lah...
so same2 lah kiter sedekahkan Al-Fatihah kepada arwah...

sekian......

Wednesday, 2 November 2011

patut ke sekali lagi..


disini aku nk kongsi ckit ttg percintaan aku..malu pula nk bercerita...aku mula mgenali cinta mse tu umur aku dalam form1 kot..biase lah bdk bru nk naik kan..first aku mempunyai teman tapi tapi mesra,ia adlah budak atas ak..knl2 mcm tu jew...lps tu kitorg mula couple n den x sampai 3 bulan kot kitorg putus...aku pernh couple sebnyak 5 kali x slh aku...tapi semua nyer hampeh..

yang paling lama aku kapel kan gn budak segamat..tapi skrg au dah x dgn budak tu lagi..aku dah pts dah..sbb nyer aku x thn dgn peraNgai budak tu...blh wat skit jntung aku...dia jnis panas baran..lps tu dia nk control hidup aku..aku ni pntang kalau org control hidup aku..so aku dah x thn gn dia aku putus gn dia..tpi dia x blh terima..tapi bg aku n perangai aku..kalau aku dah bnci seseorg tu aku akn bnci smpai bila2..itu perangai aku..

dan sekarang dgn tajuk yg aku bg ni (patut ke sekali lagi)..adalah bekas aku dlu yg pernh aku kapel dia budak serembn..dia nk kapel blik gn aku..tapi aku rase mcm cuak.aku rasa takut..sbb aku tkut hati aku ni mungkin akan di kecewakan lagi sekali...aku takut..aku dah serik...

tapi yang aku pikirkan sekarang ni..biar lah dlu bg aku ..aku nk kan ketenangan dan aku ingin mencari hala tuju aku...tapi di sudut hati aku ni..bila nmpk org ad pakwe..kiter msti nk kan...korg msti ada rase perasaan mcm aku kn..tapi apekn daya aku dah serik...

ermmmm

cerita favourite aku..


ha tepat jam 11.30 mlm..aku nk kongsi cikit ni cerita favourite aku ni..ha cerita ni adalah CINTA ELYSA..korg msti dah thu kan..cerita ni pada mulanyer aku x berapa suke tau..lps tu aku tgk aku ikutjln cerita nyerkan..best pula..hihihi

cerita ni sbnr nyer ad lah ckit kne mngena gn aku...cikit jelah..tapi aku tabik spring lah pada ARIL..yg dlu nyer pernh mmbawa watak jht iaitu BOTAK..sekarang bw watak macho..hihihi...

cerita ni kan kalau btl kiter ikut kan sedih o...kelakar pun ado..tapi pat kat yg pling aku x sukew kan pat yg mak elysa gn uncle yg jht tu...x gemar aku....ni pula adik2 dia kne antar asrama..ciannyer...

kalau korg nk thu lbh lnjut jgn lupe tau ikut cerita ni...pada setiap ari selasa jam 9.00

Tuesday, 1 November 2011

Assalamualaikum..(nk kongsi citer mase aku g PD)

Hari ni aku nk kongsi cikit cerita aku g PD..ceritanyer bermula dari sini...

Jeng...jeng....jeng...

sebelum aku gerak g PD..aku terpakse ikut ckgu aku g Tampin PKG sbb ad wat pameran ari sabtu tu..aku g PD ari jumaat..sampai di tampin aku tolong ckgu2 aku kemas2 dalam kul 6 lbh lah kitorg gerak g PD..sampai di sana tepat kul 7.30 mlm..semasa aku nk naik Lif aku terserempak gn sorg mamat ni..mamat ni adalah mamat yg aku gaduh kat fb sblm aku g PD..peh aku pula bantai panic dlm lif tu..mse nk kuar lif aku terpkse tolak dia ckit...yela dah lah lif tu pnh...berimpit-impit lak tu..dgn bau yg waduh..blh pning kepala di watnyer...sampai jew aku kt tingkat yg kitorg nk tuju tu..aku gn kwn aku n ckgu aku terus bergegas cari bilik..ape lagi kelam-kabut lah kitorg nk ciap2...hahahaha

kelakar gila lah mse kelam-kabut...dah mcm x btl dah....tepat jam 8.30 mlm aku gn kawan aku terus terun mnuju ke dewan sbb acara dah nk mula..mse kitorg msuk tu semua org pndg kitorg..aku dgn bergaya nyer ape lgi jln mcm mak datin lah..hahahaha

selepas selesai majlis tu..aku gn yg lain terus blik bilik...sbb bsk tu nk g tampin...peh mmg sdp lah tdo hotel..hihihi...pg tu aku bgn nk mandi..lps mandi aku terus g ddk kat luar aku tgk pemandgn ...cantik weii....tng jew aku tgk pemndgn tu...

yang mcm dlm gmbr aku lah ni...cntik kan..

k lah just smpai sini lah...bsk aku tulis lagi...assalammualaikum..

Saturday, 29 October 2011

yes...hobin jang hobin..

yes negeri smbilan mng dan membawa pulang piala malaysia...yes2...x sangka den boleh mng....ni lah erti kerjasama yng diorg berikan pada kumpulan diorang...kesian gn terengganu..jgn putus asa terngganu...nnti blh cube lagi...

mula2 aku nk ckp aku ni bkn lah minat bola sngt..tapi bila dh mcm ni rase mcm mnat pula..hihihihi
tapi yng aku respek negeri sembilan ni..walaupun dah bnyk kali cube pada mse pertama tapi x masuk gol ia ibarat yang diorg ni x putus asa dgn kekalahan pada masa pertama..

naik masa kedua..terngganu masuk dulu gol nyer..rase sakit pun ad..smpai abg ipar den menjoret2..hahahaha kelakar btl...ha smbg blik...bila terengganu dah masuk gol yang negeri sembilan ni macam dah putus asa tapi diorg ni ibarat singa...itu lah perumpaan yang aku bg sndri...diorg ni x putus asa aku skong lah...hihihihi

sampai sini je lah..nnti aku smbg citer pasal aku g PD dan PKG tampin..

hobin jang hobin..

Wednesday, 26 October 2011

seram pun ada...baca n bg komen anda..huhuhuhu

hari ni aku nk kongsi cikit citer gan korg..citer ni terjadi mlm tadi..tapi x sempay nk update..ia bermula di sini...

tepat jam 12 lbh masa aku tgh syok2 berfb aku terdgr dan tersentap sekejap pandagan aku pada arah ibu aku..aku melihat ibu aku seperti org dalam kecemasan pun ad...aku pun ape lagi,aku bertanya kepada ibu aku.."mak knape mak"..ibu ku menjawab.."ni ha ateh kau ha dia kter masa dia buang air kecil ad kuar darah.." aku pun hairan..x kan lah akk aku period kot,sedang kan akk aku mengandung..akk aku dah cemas n menangis2..suaminyer cube tenang kan nyer..

malam tu juga akk aku mengambil keputusan untuk pergi ke klinik yang dekat gan umah kami..lalu akk aku gan suami nyer pun pergilah ke klinik dekat sini..aku gan mak ayah aku still kat umah..kitorg pun tunggu lah keputusan dripada akk aku...x lame kemuadian dalam pukul 1lbh telefon aku berbunyi..rupe2 nyer abg ipar aku telefon..di menyuruh aku siap krana ingin membwa ak untuk menemani akk aku ke hospital KUALA PILAH..

sampai sahaja di hspital pilah aku rase sejuk sangat almaklum lah hspital kan penuh gan penghawa dinggin..sojuk den..masa dlm perjalanan nk ke hspital peh mmg seram pun ad sunyi n sepi lah kiri kanan jalan..btl2 ada kereta abg ipar aku je sebuah..sampai di hspital akk aku pun di suruh oleh doktar pakar sakit puan untuk masuh kebilik pemeriksaan..dalam setengah jam juga lah akk aku dlam bilik pemeriksaan...dan paling aku bersyukur nasib baik akk aku x kne tahan....dktr ckapa kk aku x ad apo2...

kitorg gerak dari hspital dalam kul 3 x slh aku...kitorg blik ikut jalan bahau..yela kul 3 pagi tu nk ikut jalan bukit rokan cnfrm x sampai..takut der..gelap lagi pun...
masa dalam perjalan blik nk dijadikan citer aku x thu lah pndgn aku kew ke masa dah nk sampai kt umah aku..kitorg lalu satu jalan berbukit.masa lalu kt jalan situ aku ternmpk sorg pompuan berjalan kaki...msa tu akk aku tdo...ak gn abg ipar aku yg nmpak..cube byg kan ea ad kew org nk bejlan kaki kul 3lbh..mase tu sunyi sepi...ermmm....tah lah kan..

aku gn abg ipar aku pun hairan...sampai je dekat rumah tepat jam 4 pagi..peh gnuk gila aku..x sempat aku nk basuh muka..terus aku tido...
itu lah cerita yg aku nk kongsi gn korg semua..

Monday, 24 October 2011

Assalamualaikum..Selamat Pagi..Good Morning

Hari ni aku nk kongsi kan cikit gan korg ttg pagi tadi...huhuhu..korg nk thu aku pgi tadi bgn 08.30 kalau x biase nyer aku bgn kul 10.00 tapi disbbkan akk aku yg no 5 tu ad n suami dia terpkse lah bgn awl...dia kjut kan aku semata2 untuk tumbuk bawang..adoi ai...nk wat mcm mne bgn juga lah aku..nsb baik dia ngndun..huhuhu

Korg pagi tadi mkn apo..? aku pgi tadi mkn nasi goreng cmpur gn hotdong (ayammas)..sedap o...ni pun lapar lagi..aku thn jew..yela aku kan skrg dah gemuk so aku nk jge lah bdn cikit..hihihihi...

korg thu x org yang berbadan gemuk ni comel..ape setuju pendapat aku..btl..org yang berbadan besar..(gemuk) ni comel...aku x tpu...tgk aku..aku gemuk..comel kan..hahahaha..(angkat bakul sendri)huhuhu...ala kalau kiter x puju diri kiter sape lgi btl x..

so sape yg berbadan gemuk tu jgn korg rendah dri..kiter ni lagi lawa,lagi comel dripada org yng berbadan kurus...so jgn sedih2 yew...

k lah aku nk wat koje...da....

Assalamualaikum..

Salam semua...ape khbar..ha di sini gadis ceria nk kongsi ckit rase gembira gan korg semua..tahun dpn gadis ceria mendapat 2 org anak buah...rase seronok yang x terhingga ada di dalam hati gadis ini...

saya berasa sungguh gembira..msti comel kan diorg kalau lahir kt dunia yang aman n damai ini...
just ini jelah yang gadis nk kongsi...nnti gadis tulis lagi..dah gntk..salam....

Jadikanlah Wanita Yang Paling Bahagia

Assalamualaikum...
ari ni saya nk kongsi kan cikit ttg tajuk saya..saya ambil dari tajuk kalung ketujuh..(naikilah perahu keselamatan)

(wahai Tuhan semesta alam,
sesungguhnyer aku berserah diri kepada Engkau,
Ya Tuhanku,kasihanilah kelemahan kami.
Engkau adalah Maha Penyayang..

Sesungguhnyer aku telah membaca puluhan kisah tentang pelakon dan artis , penghibur lelaki dan perempuan ,yang suke pada perkara-perkara yang tidak berguna,perkara2 yang melalaikan dan yang main2baik yang masih hidup atau yang telah mati.saya berkata kepada diri saya:" Alangkah bodohnya!

Lalu, dimana kaum muslimin,orang mukmin,orang jujur,orang yang selalu mnhn dirinya,org yang selalu beribadah dan org yang khusyuk dlm aktivitinya. Apakah umur yang terbatas dan
pendek ini akan berlalu dgn kegiatan yang sia2 dan murahan yng mngiringi pada kehampaan dan maksiat?Kalau demikian lakukan lah penghisaban terhadap diri sendri ,perbaharuhilah arah tujuan dan bersemangat lah dalam melangkah.segeralah bergabung dengan kafilah dan naikilahperahu keselamatan

Friday, 21 October 2011

cintaa.....??

Salam semua.......
ha ari ni aku nk kongsi cikit gan korg semua...korg thu ape mksd cinta...??
aku sendri pun x thu ahakz...huhuhu..tapi yg aku selalu dgr lah dari mulut2 og cinta ini umpama berkorban ape sahaja..bak kter dala citer p.ramlee.."berkorban apa sahaja..harta atau pun nyawa...itu lah kasih mesra sejati dan mulia.." mcm tu lah..tapi kan korg pernah thu x cinta ni kadg2 mnyakitkan hati..blh wat hati ni parah tau...umpama tersusuk pisau lah..huhuhu

kadang2 kan bila aku citer pasal cinta ini..aku rase mcm x ad rase ape2..btl tau...sbb aku dah bnyk pngalamn..ha nkkongsi ckit ni..nk thu x aku mula ad teman tapi msra bak kter org lah kan mse tu aku darjah 6..ala biasa lah bdk baru nk naik kan...lps tu aku putus..

masa aku form 1 x slh aku..aku ad gak "teman tapi msra.." tapi org jauh lah..x pernh jumpa kata kau..agak lama lah aku gn dia berkawan..lpstu kitorg putus...sampai aku form 4 aku mula ad kmbali teman tapi msra tu...

yg tu mamat tu sebaya gn aku n satu sekolah gan aku..kitorg kawan mmg dah lama dari darjah 3 x slh aku..tapi dia bg thu aku yg dia suke kat aku masa kitorg form 4..mase tu aku blik dri kmpg x slh aku..aku terkjt bila dia ckp mcm tu...so kitorg pun mnjalinkan hubngn dgn lbh rapat tapi x lame kitorg break ditgh jalan dlam 2 minggu ktorg ehem2...strt dari situ aku xad lagi ehem2...

abis je aku sekolah sblm aku msk belajar aku knl lah gn mamat sorg ni..di budak segamat..aku knl dia mse tu dia dtg umh aku...so mak n ayh aku knl lah mamat ni..kitorg mula2 kawan..lps tu ehem2..api x lame dlm 2 bulan kitorg kawan putus,..lama gk lah aku x berhbg gan dia..last2 dia cri aku blik aku...tapi tu lah bk kte org jodoh x ad kitorg putus..tpi yg payah yer dia x dpt terima...aku cube trgkan padadia..tapi..em..entah lah korg...


and then skrg aku single kmbali..huhuhu..dan wat mse ni aku ingin mngejar impian aku..dana aku x nk pikir pasal cinta....itu kata2 aku....huhuhu...

(kalau ad salah silap mff yer..)

huhuhuhu.....

Thursday, 20 October 2011

sedih...

jam 07.00 pagi aku mendapat panggilan daripada jiran ak sebelah yang mngatakan jiran aku yang duduk di tepi simpang sblm ke rumah aku telah meninggal dunia subuh tadi..beliau meninggal di mekah dan di kebumikan kat sane..hari terakhir aku jumpe pak cik tu sblm dia pergi ke mekah..mse dia dtg umah aku tu dia jmpt sbb umh dia kenduri doa selamat..tu lah kali terakhir n last aku jumpa pakcik tu..

ermm..nk wat mcm mne nk ajal dia..sblm dia mninggl ad lah org kt blok aku ni ckp mse dia g kursus haji penceramah tu ad tnyer sape yg nk meninggal di mekah..so dia angkt tgn..agaknyer rezeki dia meninggl kt mekah...sape x nk meninggl kt mekah..semua org nk sbb kt sane tanah suci mekah..kalau lah satu hari nnti aku berpeluang ke sana aku uga ingin keinginan mcm pak cik tu juga...

so same2 lah kiter berdoa agar arwah pak cik tu di tempatkan di tempat orang2 yang beriman...Al-Fatihah...

Wednesday, 19 October 2011

sambal goreng akk den yg wat mlm tadi jam 08.15

salam semua...ni aku nk kongsi gn korg cikit ni...ha gmbar ni sekadar hiasan tau...yg sbnrnyer x smpat nk ambik...bila aku tgk gmbar sambal grg ni terliur oo...ermmm sdap nyer bak kter omak den makan gn nasi panas2 sedap..hahahaha(gelak sopan..)

kalau korg nk thu sambal grg ni kiranyer dah turun - termurun tau dalam keluarga kitiorg..yang paling kau wat sambal grg dalam keluarga den kan akk den no 2..nnti den masukkan gmbar dio yo..tapi lambat lah...huhuhu..
sambung blik...sambal grg ni kalau di mkan gan cekodok(mak aku yg bg name tu) peh sdp...ermm..... ha yang sebelah sini pula adalah gmbar cekodok yang jiran aku bg mlm tadi...sedap oo....dah lapar dah aku ni..hihihihi...

so kalau korg nk resepi ni..nnti aku bg dlm blog aku ni yew..huhuhu
salam semua..time untuk breakfast...

hujan....sejuk...

salam semua...jmpe lagi..hari ini aku nk kongsi gn korg ckit..ha tadi nasib baik sempat aku blik keje..kalau x cnfrm aku basuh kuyup..mse nk blik tadi nasib baik lah hujan renyai2 jew..x ad lah bsh sngt...smpai je umah x smpai beberapa minit,hujan pun turun gan lbt..aku berkata dalam hati aku ini..nasib baik dah smpai umah..kalau x..emm...mse kat tmpat aku keje sblm blik keje tu gan petir n guruh berdentum-dentum..takut den...
mase aku blik pun petir n guruh pun berdentum-dentum..dah lah blik bawa mtr..hanya allah je thu perasaan aku mse tu...
(gambar ni sekadar hiasan ye)

korg bayang kan kalau korg blik keje gn petir yang mcm gambar ni..cnfrm korg x blik..cnfrm korg tdo kt tmpat keje..mne yg bw kereta tu slmt lah..mne yang bawa mtr tu..hihihihi....

bak kter pepatah org melayu sediakan payung sblm hujan...huhuhuhu...
renung-renungkan dan selamat beramal..hihihi

Tuesday, 18 October 2011

cutenyerrr........

Emo Comments For Hi5

cute x gambar ni...ni ibarat gambar aku mse aku sekolah rendah dlu2 hihihi...x ad lah..gambar ni dapat memberi aku pelbagai idea bru untuk aku mngupdate blog aku...aku ingin berjinak-jinak dalam menulis blog aku ni...sbb aku blh kongsi kan pelbagai kngn yang aku alami semua ni...

aku juga ingin kan kehidupan yang baru..yang aman dan damai.. selain itu aku nk gak seseorang yang dapat menemani aku..tapi itu masih jauh lagi..so daripada sekarang aku ingin menumpukan perhatian aku kepada pelajaran aku...jika ad rezki aku ingin smbg belajr lagi..insyaallah..amin...

keceriaan aku...

keceriaan aku bergantung pada dri aku sendri,aku seorang yang ceria..walaupun masalah yang datang bertimbun2 aku sebgai manusia x perlu merungut,aku sering tersenyum,kerana dgn snyuman ia blh membawa aku kepada hati aku ini daripada panas terus sejuk jadi nyer...ak juga seronok jika aku menolong,danorang itu sangp dirinyer di tolong..aku senang jika begitu...aku jugasuke senyum pada org..walaupun aku x knl org tu..bak kter Nabi Muhammad s.a.w..snyum itukan satu sedekah...

aku mmg jenis mcm tu kadg2 bila ku keluar gn mmbr aku diorg segan..ad tu x nk keluar lah gn aku..hihihihi..tapi aku x kisah..kawan katekan...aku juga lbh sng bergaul dgn org..di kira peramah lah aku ni...aku juga blh dikatekan cepat marah pun ad...ad satu kes tu aku xdpt nk wat keje yg di bg oleh pnsyarah aku,dan aku ni jenis x geti sabar..ape lagi mngamuk lah aku...hihihi..kelakar kan...apo lah aku ni...

ada lagi satu dgn keceriaan aku ni..aku suke melihat orang ketawa apabila aku mnghiburkan diorg...


sebagai seorang wanita(perempuan) aku teringin untuk menutup aurat aku ini...aku mmpunyai niat begitu,tapi blm sampai mase nyer lagi..bkn aku x mhu..aku mahu..tapi aku kne perlahan2 untuk berubah...

dan skrg aku dalam proses untuk berubah..tapi aku kne ad pembimbing..ermmm.....


Monday, 17 October 2011

kisah seorang insan

salam semua...bertemu kita lgi..ha ari ni aku nk kongsi kan satu kisah ni,kisah ni ttg seorang insan yang cukup iman nyer di kira kuat lah juga...kisahnyer bermula dari sni,insan ini sbnrnyer berasal dari keluarga yang susah,dan sering mnjadi buah mulut orang di sekeliling..walaupun insan ini sering mnjadi buahmulut orang di sekeliling,dia tetap berpgg teguh pada ajaran agama islam nyer..nk di jadikan cerita yang menghangat kan,semasa insan ini sedang duduk di tepi sungai yg airnyer jernih dan sejuk,insan ini terpandg seorang perempuan yang sedang ddk di tepi sungai dgn berdekatan pokok bakau di situ..insan ini tadi sedang mnghayati keindahan alam terpegun dgn melihat keayuan perempuan itu,tapi sayang sekali wajah nyer tidak dapat dilihat krana permpuan itu memakai purdah untuk mnjaga auratnyer sebagai wanita.

insan ini merasakan beliau sdah jatuh cinta dgn wanita itu,tapi beliau sbgai seorang lelaki dia sntiasa mnjaga batas pergaulan nyer..hari demi haripun terus berlalu,insan ini terus menunggu wanita yang beliau lihat semalam..tetapi wanita itu tidak muncul2 pada ari itu...insan ini pun terus pulang kerumahnyer dan memikirkan kemana wanita itu pergi,dan beliau berkata "biar lah aku mencintainya dari segi rohnyer sahaja jika aku tidak dapat memilikinyer.." kata insan itu..sedang beliau memikirkan wanita itu tiba2 insan terlena di buai mimpi,dan insan ini bermimpikan wanita tersbut..dlm mimpi insan ini,insan ini tidak dapat melihat wajah sebnr wanita itu,disebabkan wanita ini menutup auratnyer...tiba2 insan ini terjaga daripada dibuai mimpi kerana beliau terdegar ad suare memberi salam..dgn pantas nyer insan ini terus menuju ke pintu depan,dgn perasaan terkejutnyer rupe2 nyer wanita yng insan ini tunggu selama ini muncul di depan pintu rumah nyer itu..

insan ini pun lalu bertanyer kepada wanita itu "ape hajatnyer saudari datang ke rumah saya ini",..dgn nada yang sopan dan lembut wanita ini menjawab,"saya ingin berjumper dgn ibu saudara blh kah..." dgn rase hormatnyer insan ini pun memanggil ibu nyer...rupe2nyer ibu insan ini kenal akan wanita tersebut...
selepas wanita itu berjumpe dgn ibu insan ini,wanita ini meminta diri untiuk pulang kerana hari sudah pun lewat senjanya..wanita itu terus pulang daripada umah insan itu.tanpa berlenggah lagi insan ini terus bertnyerkan kepada ibunya sebab ape wanita itu dtg kerumahnya..lalu bu insan ini menjawab dia sebenarnyer ingin memberi tahu bahawa wanita itu menyukai insan ini...rupa2 nyer selama ini insan ini tidak menepuk sebelah tgn..

selama 2 bulan mereka knl antara satu sama lain..insan ini terus meminang wanita ini walaupun insan ini belum pernah melihat wajah wanita itu..tarikh 22.10.2009 adalah tarikh keramat beliau bernikah..dan merka berdua sah menjadi suami isteri yang sah..dgn izin allah taala pada malam pertama beliau sah menjadi suami isteri,insan ini terpaku dan terpegun melihat wajah wanita ini yang telah pun menjadi isteri beliau dgan keayuan nyer dan seri n sinar di wajah isteri insan ini...lalu insan ini berkata kpda isterinya,subhanaallah sungguh ayu wajah isteri abg ini."..kata insan ini kpd isteri nya..lalu wanita ini mnjawab .."kecantikan saya hanya untuk suami sahaja..."kata isteri insan ini dgn senyuman yang manis..dan sekarang mereka hidup dgn penuh kebahagiaan dan telah pun menimang cahaya mata...

tamat...

Saturday, 15 October 2011

salam semua...

ha ari ni sy nk kongsi kan sedikit cerita ni..agak best lah jga...
ia berkisah kan seorng budak perempuan ni..bdk permpuan ni mse zaman sekolah dia minat kt sorg mamat ni..yela dia thu dia sedar sape diri dia..tapi dia x putus asa untuk mndekati mamat yg dia minat tu..nk kterkan hensem mamat tu x ad lah,aku rase lgi hensem ayah aku..hihihi..sambg blik..mamat ni x thu yg bdk pompuan ni minat kt dia....yg budak pmpuan ni pula bkn nyer nk bg thu kt mamat ni...masing2 diam kan diri..nk jadikan cerita satu hari diorg ni terseempak secara berdepan2...dua2 ni senyap x thu nk ckp ape....so dah dua2 syap ape lgi yg pompuan ni terus pergi mcm tu jelah dan budak lelaki tu bla mcm tu,

dalam lbh kurang nk dekat seminggu kot yg si perempuan ni x dtg sekolh atas masalah sedikit,yg mamat ni pula telah mendapat tahu yg si perempuan ni minat kat dia,rupa2 nyer mamat ni pun ad hati kt pompuan ni,tapi ape kan daya,dalam 3 minggu budak pompuan ni x dtg sekolah,mamat ni pula pergi lah cari bdk pompuan ni kt umah bdk pompuan tu. Sampai di rumah bdk pompuan tu,mak kpd bdk pompuan tu pun buka lah pintu untuk mengetahui sape yg ada di luar,rpe2nyer mamat tu. mamat tu pun ape lgi terus bertnye kan budak pompuan tersebut ,dalam keadaan yg senyap sunyi di dalam rumah itu budak lelaki itu terperanjat melihat budak pompuan itu dengan keadaan pucat lesi, budak pompuan itu tadi terkejut melihat mamat tu ada di rumah dia. Mak kepada budak pompuan itu menceritakan ape yg berlaku pada anak nyer,sebenarnyer budakpompuan tu menghidap penyakit leukemia yang sudah tahapberbahaya,mamat tersebut terperanjat dan termenung sejenak.. Beliau x sangka pompuan yang meminati beliau jangka hayat hidup nya x lama..secara tiba2 semasa mamat itu sedang bersembg dgn mak kepada pompuan ni terdegar bunyi bnda jatuh,mamat itu bergegas berlari menuju kebilik budak pompuan itu bersama mak bdk pompuan itu. sampai di blik bdk pompuan itu dia terperanjat bdk pompuan itu terbaring dgn berdarah di hidung,mamat ini tadi terus bergegas mengangkat bdk pompuan tu terus pergi kehospital... sampai di hspital ndk pompuan itu di masukkan ke wad kecemasan. Lebih kurang 2 jam di dalam wad kecemasan seorg doktor keluar dgn membawa sekujur badan  kaku dgn berselimut kain putih,mamat itu tadi terdiam dan menangis krn dia x sempat mengucapkan kata2 cinta nyer kpada pompuan tersebut..

skarng sudah hampir 2 tahun bdk pompuan itu pergi,tapi bagi mamat ini cinta nyer begitu kuat kepada bdk pompuan itu.....

tamat lah cerita ini....
(kalau ad tersilap ke harap maafkan yew..)



Wednesday, 12 October 2011

love....hahahahha

ini adalah hati kami...yang bersatu...kami ibarat bagai aur dgn tebing tau......

Template by:

Free Blog Templates