Followers

Monday 24 October 2011

Jadikanlah Wanita Yang Paling Bahagia

Assalamualaikum...
ari ni saya nk kongsi kan cikit ttg tajuk saya..saya ambil dari tajuk kalung ketujuh..(naikilah perahu keselamatan)

(wahai Tuhan semesta alam,
sesungguhnyer aku berserah diri kepada Engkau,
Ya Tuhanku,kasihanilah kelemahan kami.
Engkau adalah Maha Penyayang..

Sesungguhnyer aku telah membaca puluhan kisah tentang pelakon dan artis , penghibur lelaki dan perempuan ,yang suke pada perkara-perkara yang tidak berguna,perkara2 yang melalaikan dan yang main2baik yang masih hidup atau yang telah mati.saya berkata kepada diri saya:" Alangkah bodohnya!

Lalu, dimana kaum muslimin,orang mukmin,orang jujur,orang yang selalu mnhn dirinya,org yang selalu beribadah dan org yang khusyuk dlm aktivitinya. Apakah umur yang terbatas dan
pendek ini akan berlalu dgn kegiatan yang sia2 dan murahan yng mngiringi pada kehampaan dan maksiat?Kalau demikian lakukan lah penghisaban terhadap diri sendri ,perbaharuhilah arah tujuan dan bersemangat lah dalam melangkah.segeralah bergabung dengan kafilah dan naikilahperahu keselamatan

0 comments:

Template by:

Free Blog Templates