Followers

Sunday, 3 March 2013

PerGi SeOrg InsAn BeRgElaR (AbAh)


Assalamualaikum korg semua...
mlm ni leha nk kongsi ckit gn korg ttg kisah kali ini...

Abah!! itu lah panggilan yg kami adik beradik panggil pada sorg insan yg bergelar ayah..beliau memberikan ak kasih sayang yg secukupnya walaupun hnya sekejap ak amat menghargainya.

tanpa Abah mungkin ak x akn lahir ke dunia ini.Abah dilahirkan pada 14.11.1948 di Jenderam Hilir , Selangor. Abah berkahwin dengan ibu ku dan dikurniakan 6 org cahaya mata. Abah seorg yg pendiam,penyayang dan bertanggungjawab. aku jugak susah lihat abah marah pada anak2 nya..

Kadang2 tu abah senang mengeluarkan airmata nya..
Walaupun Abah seorg yg pndiam bila terkeluar kata2 nya ia boleh membuatkan org itu terasa.. bak kata ibu diam2 ubi berisi..
aku pernh dimarahi oleh Abah..tapi sekejap jew lps tu Abah elok blik..hihi..yg x dpt ak lupakan pasal Abah ni..kdg2 ad gak kelakarnya..Sebab Abah x boleh org cucuk dia..nnti dia melatah kelakar kalau korg tgk..

Abah menyara kami sekeluarga dengan tulang 4 kerat nya sebagai peneroka(penoreh getah) pada mulanya lah selepas itu abah dapat perkerjaan baru sebagai security di sekolah.
lama jugak abah keje sebagai security,tapi apekan daya kan org tua..Abah jatuh sakit selepas itu dan kerja abah di ambik alih oleh abg ak yg Sulung..

Abah pernah dimasukkan hospital disebabkan sakit abh yg x dpt dikawal..abah koma selma 3 bulan x slah ak lgi seminggu akk ak yg no 4 nk kawin bru lah Abah kuar hspital..itu pun x lama..abah lgi sekli masuk hspital di sbbkan semput abah yg agak serius.

mungkin ini dugaan pada ak..selama abah di hspital dpat lah ak jalan kan kewajipan seorg anak..ak mnjga abah,mandikan abh..semua lah..
tapi usia abah tidak pnjg mungkin allah lbh sygkan abah..pada usia ku genap 20 tahun bertarikh 8.6.2012 abah pergi buat selama-lamanya meninggalkan kami adik beradik dan ibu. ku..

Pada mulanya ak x dpt menerima semua ini..bagi ak ia terlalu cepat..ad jugak sekali ak ckp gn abah nnti abh dah elok blh tgk org konvo...tapi itu semua terlmbt...dh x ad mkne lgi...ak dh x ad lgi sorg Abah ak rase diri ak ni kosong..x ad mkne lgi...hilang lah semua gelak tawa Abah,

dan sekarang 8.3.2013 ini genap 9 bulan abah pergi dan 8.6.2013 genap abah 1 tahun pergi mningglkan kami.. dan pada raya thun ni ak raya tnpa sorg Abah(Ayah)..

pada korg semua jge lah ibubapa korg selagi diorg masih ad..

Al-Fatihah buat Abah.....

1 comments:

aiin baharom said...

Al-Fatihah...salam takziah...tabahkan hati....mase kite x tahu bile....same2 tambahkan amal...IN sya Allah

Template by:

Free Blog Templates